🛍️   Business Directory
📣   Classifields
🛍️   Business Directory
📣   Classifields

තහනම් ආදරයකට හිත ඇදෙන නාරි දේහ ලක්‍ෂණ

තහනම් ආදරයකට හිත ඇදෙන නාරි දේහ ලක්‍ෂණ

ඉසිවරු පැරැණි තල්පත් ඉරුවල ස්‌ත්‍රියකගේ දේහ ලක්‍ෂණයන් හඳුනා ගැනීමේ හා පලාපල කීමටද දේහ ලක්‍ෂණ විද්‍යාව උපයෝගී කොට ඇත. ඒ දේහ ලක්‍ෂණයන් මෙසේය.

ස්‌වාභාවිකව මුව ඉතා කුඩා අය ලඡ්ජාශීලීය. තමාගේ කටයුතු පමණක්‌ බලන්නාහුය. මෙවැන්නන් අතර ස්‌වභාවයෙන් තොල් සඟල තදින් පියවා සිටින්නී. ගුප්තමය චරිත ඇත්තියකි. කටයුතු ඉතා රහස්‍යයි. ඊට හේතුව ඔවුන් තුළ ඇති ලඡ්ජාශීලී බව විය හැක. කුලෑටි බවද ඇත. සිතැඟි එක එල්ලේ පළ නොකළ හැකි මෙවැන්නිය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය වචනයට නොනගයි. එවන් ප්‍රතිචාරයක්‌ හඳුනා නොගැනීම නිසා විවාහය බිඳ වැටී දෙදරා යයි. ලවන් පෙති නිබඳ සසලවමින් විවිධ ඉරියව්වලට නඟමින් කතාකරන අය ඉහත දැක්‌වූ චරිතයට හාත්පසින්ම වෙනස්‌ චරිත ඇත්තේය. විවෘතව තම සිතැඟි පළ කිරීම ඔවුන්ගේ සිරිතයි. මොවුන් කෙළින් විවෘතව සෘජුව කතාකරන්නියන්ය. සිනාසීමේදී උඩුතොල එයට සහභාගි කර නොගන්නා ඉරියව්වද ඉතා වැදගත් චරිත ලක්‍ෂණයන් විදහා පායි. සොම්නස්‌ දොම්නස්‌ ඈ වේදනා කෙතරම් තදින් සිත තුළ හට ගතුදු ඒවා වචනයට නඟා පිට කිරීම ඔවුන් අතින් සිදු නොවේ. ගිලගෙන සිටින හැඟීම් ඇත්තියකි. එහෙත් ඔවුන් සඟවාගෙන සිටින සුඛ දුක්‌ඛ වේදනා කවරේදැයි ස්‌ත්‍රීමනා පරීක්‍ෂාවකින් සිටින්නකුට වෙනස්‌ ඉන්ද්‍රියයන් කෙරෙන් හඳුනාගත හැකිවෙයි. ඇසට උනන කඳුළ උදාහරණයකි. මුවෙහි ඇත්තේ ඉතා සංවේදී සියුම් සිවියකි. එය දෙතොල් පෙති මතුයෙහි රනින් මැවී පෙනෙයි. "රතොට රතු දියෙන්" යන කව් සිළුමිණ යෙදුම මේ සංවේදී දෙතොල් මගින් කෙරෙන චිරන්තන සුබාස්‌වාදී ක්‍රියාවන් පෙන්වයි. මුව නිදහස්‌ව ඇතිවීම දෙතොල් සඟල ඛෙහෙවින් අනාවෘතව හෙවත් පිටතට පෙනෙන සේ විහිදී ඇත්නම් හේ ඉඳුරන් පිනවීමේ රුචිය ඇත්තියකි. තොල් සඟලේ රත්පැහැ සිවිය මධ්‍යම මට්‌ටමකින් අනාවෘතවී පෙනෙන්නේනම් බුද්ධි ගෝචර ලෙස ඉඳුරන් පිනවීම හෙවත් ආශ්වාදය විඳීම කරන්නියකි. තොල් සඟල අති විස්‌තාරයෙන් පිටතට අනාවෘත වූයේ කාමිනියකි. කාම දේනුවකි. ශිෂ්ටත්වය ඉක්‌මවා කම්සැප අවශ්‍යයි. දෙතොල සම බරව ඇත්තී ආලයට සුදුස්‌සියකි. උඩු තොළ යටි තොලට වඩා අනාවෘත වූයේ ආදරයේ ස්‌ථාවර භාවය කුමක්‌ වුවද ආදරය ඉහළින් අපේක්‍ෂා කරයි. යටි තොළ උඩු තොලට වඩා අනාවෘත වී නම් ජීවිතයේ නිතර අපේක්‍ෂා භංගත්වයෙන් නොහොත් සුළු කරුණකදී පවා අතෘප්තකර භාවයට පත්වීමේ ගති ස්‌වභාවය ඇත. මේ අය සමාජ ආශ්‍රයට නුසුදුස්‌සියෝය.

වනිතාවකගේ දෙපා ද වාසනා ගුණය පෙන්වන වැදගත්ම අංගයකි. දිළිසෙන නිය ඇති මැදින් උස්‌ව දෙපැත්තෙන් ක්‍රමයෙන් පහත්ව ඇති උඩි පතුල ඇඟිලි තුඩු උල්ව සමාන වළලුකරවලින් යුතු දෙපා ඇති ස්‌ත්‍රී තොමෝ රජ සැප හා සමාන සැප විඳී. දණහිසෙන් පහළ අධික රෝම පිහිටා ඇත්නම් විවාහය ප්‍රමාද වේ. විවාහ වුවද ස්‌වාමියා අතහැර යයි. ඇස්‌බැමි එකට යාව ඇත්නම් අසුබය. රෝම මෘදුව ඇත්නම් ගුණ පෙන්වයි. අතේ සුළඟිල්ල ඇද නම් වංකය. හැම විටම තම ලාභයම බලාපොරොත්තු වෙයි. පාදයේ සුළඟිල්ල හෝ ඊළඟ ඇඟිල්ල පොළවට නොවැදේ නම් පින් මඳය. පාපී චේතනා ඇත්තීය. අනිත් පිරිමින්ගේ ආදරය පතයි. පාදයේ මහපට ඇඟිල්ල වඩා දිග නම් විවාහය නිසා කරදරයේ වැටේ. ස්‌වාමියා නුරුස්‌සයි. හිතූමතයේ වැඩ කරයි. අවේලාවල ගමන් බිමන් යයි. මේ ඇඟිල්ල දික්‌ අය උසින් වැඩිය බිඳුනු නාසයක්‌ හෝ වැහැරුණු නාසයක්‌ වේ නම් කාමාධිකය. එඩිතරය. ගමනේදී පාදවල ශබ්ද නැගේනම් සැමියාට අපල ගෙනදේ. මුහුණින් පෙන්වන සතුට සිත ඇතුළේ නැත. හදිස්‌සියේ නැගෙන ආශාවන් ඇත්තීය. හස්‌තයෙහි මෙන්ම පාදයෙහිද අවලක්‍ෂණ ඇද ඇඟිලි ඇත්තී දරුවන් නොලබන්නීය. ස්‌වාමියාගේ ආයුෂ හීන කරන්නීය. යම් ස්‌ත්‍රියකගේ ඉඟවට කුරු රෝමයෝ ඇත්නම් ධනය ඇතිව උප්පත්තියත් ලැබූවත් දාසියක්‌ වන්නීය. ඛෙල්ලේ නම් දරුවන් නොලබන්නීය. නළලත නම් ස්‌වාමියාට අපල ගෙනදේ. කලහකාරීය. දූෂිත චරිත ඇත්තියකි. ඉතා කොට ඛෙල්ලක්‌ ඇත්තී දුප්පත් වන්නීය. ප්‍රමාණයට වඩා දිග ඛෙල්ල ඇත්තී කුලය නසන්නීය. ඛෙල්ලේ කළු ලපයක්‌ ඇත්තී බොහෝවිට මුල්වරට පිරිමි දරුවකු ලබන්නීය. ඇස දුඹුරු පාට ඇත්නම් අළුපාට නම් නිතර චංචල ගතියෙන් යුක්‌තයි. සිනාවෙන විට දෙකම්මුල් වළ ගැසේනම් ඉතා කාමුකය. සැපට කැමතිය. පිරිමියා කාමයෙන් පිනවයි. විනෝද කාමියි. හිසකේ පොකුටුනම් උඩු ඇන්දේ ඉදිරි දත් මැද හිඩසක්‌ ඇත්නම් පුරුෂ වසඟයෙහි දක්‍ෂය. පාලනය මනාය. පැහැදිලි දීප්තිමත් විවෘත ඇස්‌ ඇත්තී උතුම් ගුණයෙන් යුක්‌තයි. නිල්වන් ඇස්‌ ඥනාන්විත බවේ ලකුණකි. කාල වර්ණ නම් දැඩි අධිෂ්ඨාන ශක්‌තියෙන් යුක්‌තියකි. කුඩා ඇස්‌ නම් කාමුකයි. අඳුරු ඇස්‌ ඇත්තී මිනිස්‌ ගති ගුණයන්ගෙන් හීනයි. තෙත් ගතියෙන් නම් සිත දුර්වල ඇත්තියකි.

වපර ඇස්‌ වංක ගතියේ ලකුණයි. නිතර ඇස්‌ පියවේනම් ආයුෂ මඳය. නපුරු ඇස්‌ දරුඵල හීනයි. විශාල ඇස්‌නම් කරුණාව, අනුකම්පාව ඇත්තීය. විශාල වූ අගින් මහත් නාසය නැණවත් බවට ලකුණයි. වැඩ කිරීමට ආශාව දක්‌වයි. අනුනගේ අදහස්‌ ගැන සලකයි. අගින් උඩට නැමුණු විශාල නාසය ඇත්තී වීරත්වය කියා පායි. (පිරිමින්ට විශේෂයි) කුඩා දිගිටි නාසය ක්‍රීඩා ලෝලියි. පැතැලි නාසය දරුණුකම් රැවටිලි ගති ඇත්තීය. අගින් උල්වී පහතට නැමුණු නාසය ඇත්තී ආඩම්බරයි. උල් නාසය තේජවන්ත වේ. අගින් රක්‌ත වර්ණ නාසය ඇති පිරිමි සුරාවට ගිජුයි. තෙත් ගතියෙන් විවරව එල්ලෙන තොල් ඇති අය සුළුදේදී පවා තැති ගනී. ඔවුන් හිතට ආ දෙයක්‌ කරනවා මිස කල්පනාකර යමක්‌ කරන්නේ නැත. සඟවා කතා නොකරයි. වේගවත් පහර ගැසීම් කිරීම් සිිරිතයි. දෙකොනින් ඇඹරී ගිය මුඛය ඇත්තී විෂයි. දරුණුයි. ඉක්‌මනින් කෝපවෙයි. ඉදිරියට නෙරා ඇති යටි තොල ඇති අයගේ කරුණාවන්තකම නැත. කුඩාවට පිහිටි මුඛය බිය සුලුයි. කලා ශිල්ප සාහිත්‍ය රසාස්‌වාදයන්ට හිත කරයි. මුඛය කෙනකුගේ ගති ගුණ කියවෙන වැදගත් අංගයකි. මනාව පිහිටි මුඛය මනා චරිතයක්‌ පිළිබිඹු කරයි. කුඩා මුඛය ඇත්තී බුහුටියි. නිසංසලයි. තියුණුය. විශාල මුඛය ඇත්තී කෑමට ගිජුයි ආශා ඇත. නොසිතාම කතා කරයි. ඇස්‌ ලොකුවට ඇති මුහුණ මහත් අය හා ශරීරය තරබාරු ඉඟ සුඟ ඛෙරයක මෙන් ඇති පියයුරු මහත එල්ලෙන ඇත්තී බොරු කියයි. තම තනතුරු සඟවා බොරු ලොවට කියා මහන් තත්ත්වයෙන් සිටී. ඊර්ෂ්‍යා කරයි. ඇය හැම දෙයක්‌ම දන්නා බව බොරුවට ප්‍රකාශ කර කරන දේවල් පුස්‌සක්‌ බවට පත්කර ගන්නීය. සැමියාටද වධයකි. සැමියා යටත් පහත්ව ගණන් ගනී.

රඹුක්‌කන ජිනදාස එදිරිසිංහ

උපුටා ගැනීම දිවයින පුවත් පත

තහනම් ආදරයකට හිත ඇදෙන නාරි දේහ ලක්‍ෂණ

ඉසිවරු පැරැණි තල්පත් ඉරුවල ස්‌ත්‍රියකගේ දේහ ලක්‍ෂණයන් හඳුනා ගැනීමේ හා පලාපල කීමටද දේහ ලක්‍ෂණ විද්‍යාව උපයෝගී කොට ඇත. ඒ දේහ ලක්‍ෂණයන් මෙසේය.

ස්‌වාභාවිකව මුව ඉතා කුඩා අය ලඡ්ජාශීලීය. තමාගේ කටයුතු පමණක්‌ බලන්නාහුය. මෙවැන්නන් අතර ස්‌වභාවයෙන් තොල් සඟල තදින් පියවා සිටින්නී. ගුප්තමය චරිත ඇත්තියකි. කටයුතු ඉතා රහස්‍යයි. ඊට හේතුව ඔවුන් තුළ ඇති ලඡ්ජාශීලී බව විය හැක. කුලෑටි බවද ඇත. සිතැඟි එක එල්ලේ පළ නොකළ හැකි මෙවැන්නිය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය වචනයට නොනගයි. එවන් ප්‍රතිචාරයක්‌ හඳුනා නොගැනීම නිසා විවාහය බිඳ වැටී දෙදරා යයි. ලවන් පෙති නිබඳ සසලවමින් විවිධ ඉරියව්වලට නඟමින් කතාකරන අය ඉහත දැක්‌වූ චරිතයට හාත්පසින්ම වෙනස්‌ චරිත ඇත්තේය. විවෘතව තම සිතැඟි පළ කිරීම ඔවුන්ගේ සිරිතයි. මොවුන් කෙළින් විවෘතව සෘජුව කතාකරන්නියන්ය. සිනාසීමේදී උඩුතොල එයට සහභාගි කර නොගන්නා ඉරියව්වද ඉතා වැදගත් චරිත ලක්‍ෂණයන් විදහා පායි. සොම්නස්‌ දොම්නස්‌ ඈ වේදනා කෙතරම් තදින් සිත තුළ හට ගතුදු ඒවා වචනයට නඟා පිට කිරීම ඔවුන් අතින් සිදු නොවේ. ගිලගෙන සිටින හැඟීම් ඇත්තියකි. එහෙත් ඔවුන් සඟවාගෙන සිටින සුඛ දුක්‌ඛ වේදනා කවරේදැයි ස්‌ත්‍රීමනා පරීක්‍ෂාවකින් සිටින්නකුට වෙනස්‌ ඉන්ද්‍රියයන් කෙරෙන් හඳුනාගත හැකිවෙයි. ඇසට උනන කඳුළ උදාහරණයකි. මුවෙහි ඇත්තේ ඉතා සංවේදී සියුම් සිවියකි. එය දෙතොල් පෙති මතුයෙහි රනින් මැවී පෙනෙයි. "රතොට රතු දියෙන්" යන කව් සිළුමිණ යෙදුම මේ සංවේදී දෙතොල් මගින් කෙරෙන චිරන්තන සුබාස්‌වාදී ක්‍රියාවන් පෙන්වයි. මුව නිදහස්‌ව ඇතිවීම දෙතොල් සඟල ඛෙහෙවින් අනාවෘතව හෙවත් පිටතට පෙනෙන සේ විහිදී ඇත්නම් හේ ඉඳුරන් පිනවීමේ රුචිය ඇත්තියකි. තොල් සඟලේ රත්පැහැ සිවිය මධ්‍යම මට්‌ටමකින් අනාවෘතවී පෙනෙන්නේනම් බුද්ධි ගෝචර ලෙස ඉඳුරන් පිනවීම හෙවත් ආශ්වාදය විඳීම කරන්නියකි. තොල් සඟල අති විස්‌තාරයෙන් පිටතට අනාවෘත වූයේ කාමිනියකි. කාම දේනුවකි. ශිෂ්ටත්වය ඉක්‌මවා කම්සැප අවශ්‍යයි. දෙතොල සම බරව ඇත්තී ආලයට සුදුස්‌සියකි. උඩු තොළ යටි තොලට වඩා අනාවෘත වූයේ ආදරයේ ස්‌ථාවර භාවය කුමක්‌ වුවද ආදරය ඉහළින් අපේක්‍ෂා කරයි. යටි තොළ උඩු තොලට වඩා අනාවෘත වී නම් ජීවිතයේ නිතර අපේක්‍ෂා භංගත්වයෙන් නොහොත් සුළු කරුණකදී පවා අතෘප්තකර භාවයට පත්වීමේ ගති ස්‌වභාවය ඇත. මේ අය සමාජ ආශ්‍රයට නුසුදුස්‌සියෝය.

වනිතාවකගේ දෙපා ද වාසනා ගුණය පෙන්වන වැදගත්ම අංගයකි. දිළිසෙන නිය ඇති මැදින් උස්‌ව දෙපැත්තෙන් ක්‍රමයෙන් පහත්ව ඇති උඩි පතුල ඇඟිලි තුඩු උල්ව සමාන වළලුකරවලින් යුතු දෙපා ඇති ස්‌ත්‍රී තොමෝ රජ සැප හා සමාන සැප විඳී. දණහිසෙන් පහළ අධික රෝම පිහිටා ඇත්නම් විවාහය ප්‍රමාද වේ. විවාහ වුවද ස්‌වාමියා අතහැර යයි. ඇස්‌බැමි එකට යාව ඇත්නම් අසුබය. රෝම මෘදුව ඇත්නම් ගුණ පෙන්වයි. අතේ සුළඟිල්ල ඇද නම් වංකය. හැම විටම තම ලාභයම බලාපොරොත්තු වෙයි. පාදයේ සුළඟිල්ල හෝ ඊළඟ ඇඟිල්ල පොළවට නොවැදේ නම් පින් මඳය. පාපී චේතනා ඇත්තීය. අනිත් පිරිමින්ගේ ආදරය පතයි. පාදයේ මහපට ඇඟිල්ල වඩා දිග නම් විවාහය නිසා කරදරයේ වැටේ. ස්‌වාමියා නුරුස්‌සයි. හිතූමතයේ වැඩ කරයි. අවේලාවල ගමන් බිමන් යයි. මේ ඇඟිල්ල දික්‌ අය උසින් වැඩිය බිඳුනු නාසයක්‌ හෝ වැහැරුණු නාසයක්‌ වේ නම් කාමාධිකය. එඩිතරය. ගමනේදී පාදවල ශබ්ද නැගේනම් සැමියාට අපල ගෙනදේ. මුහුණින් පෙන්වන සතුට සිත ඇතුළේ නැත. හදිස්‌සියේ නැගෙන ආශාවන් ඇත්තීය. හස්‌තයෙහි මෙන්ම පාදයෙහිද අවලක්‍ෂණ ඇද ඇඟිලි ඇත්තී දරුවන් නොලබන්නීය. ස්‌වාමියාගේ ආයුෂ හීන කරන්නීය. යම් ස්‌ත්‍රියකගේ ඉඟවට කුරු රෝමයෝ ඇත්නම් ධනය ඇතිව උප්පත්තියත් ලැබූවත් දාසියක්‌ වන්නීය. ඛෙල්ලේ නම් දරුවන් නොලබන්නීය. නළලත නම් ස්‌වාමියාට අපල ගෙනදේ. කලහකාරීය. දූෂිත චරිත ඇත්තියකි. ඉතා කොට ඛෙල්ලක්‌ ඇත්තී දුප්පත් වන්නීය. ප්‍රමාණයට වඩා දිග ඛෙල්ල ඇත්තී කුලය නසන්නීය. ඛෙල්ලේ කළු ලපයක්‌ ඇත්තී බොහෝවිට මුල්වරට පිරිමි දරුවකු ලබන්නීය. ඇස දුඹුරු පාට ඇත්නම් අළුපාට නම් නිතර චංචල ගතියෙන් යුක්‌තයි. සිනාවෙන විට දෙකම්මුල් වළ ගැසේනම් ඉතා කාමුකය. සැපට කැමතිය. පිරිමියා කාමයෙන් පිනවයි. විනෝද කාමියි. හිසකේ පොකුටුනම් උඩු ඇන්දේ ඉදිරි දත් මැද හිඩසක්‌ ඇත්නම් පුරුෂ වසඟයෙහි දක්‍ෂය. පාලනය මනාය. පැහැදිලි දීප්තිමත් විවෘත ඇස්‌ ඇත්තී උතුම් ගුණයෙන් යුක්‌තයි. නිල්වන් ඇස්‌ ඥනාන්විත බවේ ලකුණකි. කාල වර්ණ නම් දැඩි අධිෂ්ඨාන ශක්‌තියෙන් යුක්‌තියකි. කුඩා ඇස්‌ නම් කාමුකයි. අඳුරු ඇස්‌ ඇත්තී මිනිස්‌ ගති ගුණයන්ගෙන් හීනයි. තෙත් ගතියෙන් නම් සිත දුර්වල ඇත්තියකි.

වපර ඇස්‌ වංක ගතියේ ලකුණයි. නිතර ඇස්‌ පියවේනම් ආයුෂ මඳය. නපුරු ඇස්‌ දරුඵල හීනයි. විශාල ඇස්‌නම් කරුණාව, අනුකම්පාව ඇත්තීය. විශාල වූ අගින් මහත් නාසය නැණවත් බවට ලකුණයි. වැඩ කිරීමට ආශාව දක්‌වයි. අනුනගේ අදහස්‌ ගැන සලකයි. අගින් උඩට නැමුණු විශාල නාසය ඇත්තී වීරත්වය කියා පායි. (පිරිමින්ට විශේෂයි) කුඩා දිගිටි නාසය ක්‍රීඩා ලෝලියි. පැතැලි නාසය දරුණුකම් රැවටිලි ගති ඇත්තීය. අගින් උල්වී පහතට නැමුණු නාසය ඇත්තී ආඩම්බරයි. උල් නාසය තේජවන්ත වේ. අගින් රක්‌ත වර්ණ නාසය ඇති පිරිමි සුරාවට ගිජුයි. තෙත් ගතියෙන් විවරව එල්ලෙන තොල් ඇති අය සුළුදේදී පවා තැති ගනී. ඔවුන් හිතට ආ දෙයක්‌ කරනවා මිස කල්පනාකර යමක්‌ කරන්නේ නැත. සඟවා කතා නොකරයි. වේගවත් පහර ගැසීම් කිරීම් සිිරිතයි. දෙකොනින් ඇඹරී ගිය මුඛය ඇත්තී විෂයි. දරුණුයි. ඉක්‌මනින් කෝපවෙයි. ඉදිරියට නෙරා ඇති යටි තොල ඇති අයගේ කරුණාවන්තකම නැත. කුඩාවට පිහිටි මුඛය බිය සුලුයි. කලා ශිල්ප සාහිත්‍ය රසාස්‌වාදයන්ට හිත කරයි. මුඛය කෙනකුගේ ගති ගුණ කියවෙන වැදගත් අංගයකි. මනාව පිහිටි මුඛය මනා චරිතයක්‌ පිළිබිඹු කරයි. කුඩා මුඛය ඇත්තී බුහුටියි. නිසංසලයි. තියුණුය. විශාල මුඛය ඇත්තී කෑමට ගිජුයි ආශා ඇත. නොසිතාම කතා කරයි. ඇස්‌ ලොකුවට ඇති මුහුණ මහත් අය හා ශරීරය තරබාරු ඉඟ සුඟ ඛෙරයක මෙන් ඇති පියයුරු මහත එල්ලෙන ඇත්තී බොරු කියයි. තම තනතුරු සඟවා බොරු ලොවට කියා මහන් තත්ත්වයෙන් සිටී. ඊර්ෂ්‍යා කරයි. ඇය හැම දෙයක්‌ම දන්නා බව බොරුවට ප්‍රකාශ කර කරන දේවල් පුස්‌සක්‌ බවට පත්කර ගන්නීය. සැමියාටද වධයකි. සැමියා යටත් පහත්ව ගණන් ගනී.

රඹුක්‌කන ජිනදාස එදිරිසිංහ

උපුටා ගැනීම දිවයින පුවත් පත

තහනම් ආදරයකට හිත ඇදෙන නාරි දේහ ලක්‍ෂණ

ඉසිවරු පැරැණි තල්පත් ඉරුවල ස්‌ත්‍රියකගේ දේහ ලක්‍ෂණයන් හඳුනා ගැනීමේ හා පලාපල කීමටද දේහ ලක්‍ෂණ විද්‍යාව උපයෝගී කොට ඇත. ඒ දේහ ලක්‍ෂණයන් මෙසේය.

ස්‌වාභාවිකව මුව ඉතා කුඩා අය ලඡ්ජාශීලීය. තමාගේ කටයුතු පමණක්‌ බලන්නාහුය. මෙවැන්නන් අතර ස්‌වභාවයෙන් තොල් සඟල තදින් පියවා සිටින්නී. ගුප්තමය චරිත ඇත්තියකි. කටයුතු ඉතා රහස්‍යයි. ඊට හේතුව ඔවුන් තුළ ඇති ලඡ්ජාශීලී බව විය හැක. කුලෑටි බවද ඇත. සිතැඟි එක එල්ලේ පළ නොකළ හැකි මෙවැන්නිය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය වචනයට නොනගයි. එවන් ප්‍රතිචාරයක්‌ හඳුනා නොගැනීම නිසා විවාහය බිඳ වැටී දෙදරා යයි. ලවන් පෙති නිබඳ සසලවමින් විවිධ ඉරියව්වලට නඟමින් කතාකරන අය ඉහත දැක්‌වූ චරිතයට හාත්පසින්ම වෙනස්‌ චරිත ඇත්තේය. විවෘතව තම සිතැඟි පළ කිරීම ඔවුන්ගේ සිරිතයි. මොවුන් කෙළින් විවෘතව සෘජුව කතාකරන්නියන්ය. සිනාසීමේදී උඩුතොල එයට සහභාගි කර නොගන්නා ඉරියව්වද ඉතා වැදගත් චරිත ලක්‍ෂණයන් විදහා පායි. සොම්නස්‌ දොම්නස්‌ ඈ වේදනා කෙතරම් තදින් සිත තුළ හට ගතුදු ඒවා වචනයට නඟා පිට කිරීම ඔවුන් අතින් සිදු නොවේ. ගිලගෙන සිටින හැඟීම් ඇත්තියකි. එහෙත් ඔවුන් සඟවාගෙන සිටින සුඛ දුක්‌ඛ වේදනා කවරේදැයි ස්‌ත්‍රීමනා පරීක්‍ෂාවකින් සිටින්නකුට වෙනස්‌ ඉන්ද්‍රියයන් කෙරෙන් හඳුනාගත හැකිවෙයි. ඇසට උනන කඳුළ උදාහරණයකි. මුවෙහි ඇත්තේ ඉතා සංවේදී සියුම් සිවියකි. එය දෙතොල් පෙති මතුයෙහි රනින් මැවී පෙනෙයි. "රතොට රතු දියෙන්" යන කව් සිළුමිණ යෙදුම මේ සංවේදී දෙතොල් මගින් කෙරෙන චිරන්තන සුබාස්‌වාදී ක්‍රියාවන් පෙන්වයි. මුව නිදහස්‌ව ඇතිවීම දෙතොල් සඟල ඛෙහෙවින් අනාවෘතව හෙවත් පිටතට පෙනෙන සේ විහිදී ඇත්නම් හේ ඉඳුරන් පිනවීමේ රුචිය ඇත්තියකි. තොල් සඟලේ රත්පැහැ සිවිය මධ්‍යම මට්‌ටමකින් අනාවෘතවී පෙනෙන්නේනම් බුද්ධි ගෝචර ලෙස ඉඳුරන් පිනවීම හෙවත් ආශ්වාදය විඳීම කරන්නියකි. තොල් සඟල අති විස්‌තාරයෙන් පිටතට අනාවෘත වූයේ කාමිනියකි. කාම දේනුවකි. ශිෂ්ටත්වය ඉක්‌මවා කම්සැප අවශ්‍යයි. දෙතොල සම බරව ඇත්තී ආලයට සුදුස්‌සියකි. උඩු තොළ යටි තොලට වඩා අනාවෘත වූයේ ආදරයේ ස්‌ථාවර භාවය කුමක්‌ වුවද ආදරය ඉහළින් අපේක්‍ෂා කරයි. යටි තොළ උඩු තොලට වඩා අනාවෘත වී නම් ජීවිතයේ නිතර අපේක්‍ෂා භංගත්වයෙන් නොහොත් සුළු කරුණකදී පවා අතෘප්තකර භාවයට පත්වීමේ ගති ස්‌වභාවය ඇත. මේ අය සමාජ ආශ්‍රයට නුසුදුස්‌සියෝය.

වනිතාවකගේ දෙපා ද වාසනා ගුණය පෙන්වන වැදගත්ම අංගයකි. දිළිසෙන නිය ඇති මැදින් උස්‌ව දෙපැත්තෙන් ක්‍රමයෙන් පහත්ව ඇති උඩි පතුල ඇඟිලි තුඩු උල්ව සමාන වළලුකරවලින් යුතු දෙපා ඇති ස්‌ත්‍රී තොමෝ රජ සැප හා සමාන සැප විඳී. දණහිසෙන් පහළ අධික රෝම පිහිටා ඇත්නම් විවාහය ප්‍රමාද වේ. විවාහ වුවද ස්‌වාමියා අතහැර යයි. ඇස්‌බැමි එකට යාව ඇත්නම් අසුබය. රෝම මෘදුව ඇත්නම් ගුණ පෙන්වයි. අතේ සුළඟිල්ල ඇද නම් වංකය. හැම විටම තම ලාභයම බලාපොරොත්තු වෙයි. පාදයේ සුළඟිල්ල හෝ ඊළඟ ඇඟිල්ල පොළවට නොවැදේ නම් පින් මඳය. පාපී චේතනා ඇත්තීය. අනිත් පිරිමින්ගේ ආදරය පතයි. පාදයේ මහපට ඇඟිල්ල වඩා දිග නම් විවාහය නිසා කරදරයේ වැටේ. ස්‌වාමියා නුරුස්‌සයි. හිතූමතයේ වැඩ කරයි. අවේලාවල ගමන් බිමන් යයි. මේ ඇඟිල්ල දික්‌ අය උසින් වැඩිය බිඳුනු නාසයක්‌ හෝ වැහැරුණු නාසයක්‌ වේ නම් කාමාධිකය. එඩිතරය. ගමනේදී පාදවල ශබ්ද නැගේනම් සැමියාට අපල ගෙනදේ. මුහුණින් පෙන්වන සතුට සිත ඇතුළේ නැත. හදිස්‌සියේ නැගෙන ආශාවන් ඇත්තීය. හස්‌තයෙහි මෙන්ම පාදයෙහිද අවලක්‍ෂණ ඇද ඇඟිලි ඇත්තී දරුවන් නොලබන්නීය. ස්‌වාමියාගේ ආයුෂ හීන කරන්නීය. යම් ස්‌ත්‍රියකගේ ඉඟවට කුරු රෝමයෝ ඇත්නම් ධනය ඇතිව උප්පත්තියත් ලැබූවත් දාසියක්‌ වන්නීය. ඛෙල්ලේ නම් දරුවන් නොලබන්නීය. නළලත නම් ස්‌වාමියාට අපල ගෙනදේ. කලහකාරීය. දූෂිත චරිත ඇත්තියකි. ඉතා කොට ඛෙල්ලක්‌ ඇත්තී දුප්පත් වන්නීය. ප්‍රමාණයට වඩා දිග ඛෙල්ල ඇත්තී කුලය නසන්නීය. ඛෙල්ලේ කළු ලපයක්‌ ඇත්තී බොහෝවිට මුල්වරට පිරිමි දරුවකු ලබන්නීය. ඇස දුඹුරු පාට ඇත්නම් අළුපාට නම් නිතර චංචල ගතියෙන් යුක්‌තයි. සිනාවෙන විට දෙකම්මුල් වළ ගැසේනම් ඉතා කාමුකය. සැපට කැමතිය. පිරිමියා කාමයෙන් පිනවයි. විනෝද කාමියි. හිසකේ පොකුටුනම් උඩු ඇන්දේ ඉදිරි දත් මැද හිඩසක්‌ ඇත්නම් පුරුෂ වසඟයෙහි දක්‍ෂය. පාලනය මනාය. පැහැදිලි දීප්තිමත් විවෘත ඇස්‌ ඇත්තී උතුම් ගුණයෙන් යුක්‌තයි. නිල්වන් ඇස්‌ ඥනාන්විත බවේ ලකුණකි. කාල වර්ණ නම් දැඩි අධිෂ්ඨාන ශක්‌තියෙන් යුක්‌තියකි. කුඩා ඇස්‌ නම් කාමුකයි. අඳුරු ඇස්‌ ඇත්තී මිනිස්‌ ගති ගුණයන්ගෙන් හීනයි. තෙත් ගතියෙන් නම් සිත දුර්වල ඇත්තියකි.

වපර ඇස්‌ වංක ගතියේ ලකුණයි. නිතර ඇස්‌ පියවේනම් ආයුෂ මඳය. නපුරු ඇස්‌ දරුඵල හීනයි. විශාල ඇස්‌නම් කරුණාව, අනුකම්පාව ඇත්තීය. විශාල වූ අගින් මහත් නාසය නැණවත් බවට ලකුණයි. වැඩ කිරීමට ආශාව දක්‌වයි. අනුනගේ අදහස්‌ ගැන සලකයි. අගින් උඩට නැමුණු විශාල නාසය ඇත්තී වීරත්වය කියා පායි. (පිරිමින්ට විශේෂයි) කුඩා දිගිටි නාසය ක්‍රීඩා ලෝලියි. පැතැලි නාසය දරුණුකම් රැවටිලි ගති ඇත්තීය. අගින් උල්වී පහතට නැමුණු නාසය ඇත්තී ආඩම්බරයි. උල් නාසය තේජවන්ත වේ. අගින් රක්‌ත වර්ණ නාසය ඇති පිරිමි සුරාවට ගිජුයි. තෙත් ගතියෙන් විවරව එල්ලෙන තොල් ඇති අය සුළුදේදී පවා තැති ගනී. ඔවුන් හිතට ආ දෙයක්‌ කරනවා මිස කල්පනාකර යමක්‌ කරන්නේ නැත. සඟවා කතා නොකරයි. වේගවත් පහර ගැසීම් කිරීම් සිිරිතයි. දෙකොනින් ඇඹරී ගිය මුඛය ඇත්තී විෂයි. දරුණුයි. ඉක්‌මනින් කෝපවෙයි. ඉදිරියට නෙරා ඇති යටි තොල ඇති අයගේ කරුණාවන්තකම නැත. කුඩාවට පිහිටි මුඛය බිය සුලුයි. කලා ශිල්ප සාහිත්‍ය රසාස්‌වාදයන්ට හිත කරයි. මුඛය කෙනකුගේ ගති ගුණ කියවෙන වැදගත් අංගයකි. මනාව පිහිටි මුඛය මනා චරිතයක්‌ පිළිබිඹු කරයි. කුඩා මුඛය ඇත්තී බුහුටියි. නිසංසලයි. තියුණුය. විශාල මුඛය ඇත්තී කෑමට ගිජුයි ආශා ඇත. නොසිතාම කතා කරයි. ඇස්‌ ලොකුවට ඇති මුහුණ මහත් අය හා ශරීරය තරබාරු ඉඟ සුඟ ඛෙරයක මෙන් ඇති පියයුරු මහත එල්ලෙන ඇත්තී බොරු කියයි. තම තනතුරු සඟවා බොරු ලොවට කියා මහන් තත්ත්වයෙන් සිටී. ඊර්ෂ්‍යා කරයි. ඇය හැම දෙයක්‌ම දන්නා බව බොරුවට ප්‍රකාශ කර කරන දේවල් පුස්‌සක්‌ බවට පත්කර ගන්නීය. සැමියාටද වධයකි. සැමියා යටත් පහත්ව ගණන් ගනී.

රඹුක්‌කන ජිනදාස එදිරිසිංහ

උපුටා ගැනීම දිවයින පුවත් පත

තහනම් ආදරයකට හිත ඇදෙන නාරි දේහ ලක්‍ෂණ

ඉසිවරු පැරැණි තල්පත් ඉරුවල ස්‌ත්‍රියකගේ දේහ ලක්‍ෂණයන් හඳුනා ගැනීමේ හා පලාපල කීමටද දේහ ලක්‍ෂණ විද්‍යාව උපයෝගී කොට ඇත. ඒ දේහ ලක්‍ෂණයන් මෙසේය.

ස්‌වාභාවිකව මුව ඉතා කුඩා අය ලඡ්ජාශීලීය. තමාගේ කටයුතු පමණක්‌ බලන්නාහුය. මෙවැන්නන් අතර ස්‌වභාවයෙන් තොල් සඟල තදින් පියවා සිටින්නී. ගුප්තමය චරිත ඇත්තියකි. කටයුතු ඉතා රහස්‍යයි. ඊට හේතුව ඔවුන් තුළ ඇති ලඡ්ජාශීලී බව විය හැක. කුලෑටි බවද ඇත. සිතැඟි එක එල්ලේ පළ නොකළ හැකි මෙවැන්නිය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය ආලය ප්‍රකාශ කරන්නේද විවෘතව නොවේ. යටි හිතේ පිරී ඇති ආදරය වචනයට නොනගයි. එවන් ප්‍රතිචාරයක්‌ හඳුනා නොගැනීම නිසා විවාහය බිඳ වැටී දෙදරා යයි. ලවන් පෙති නිබඳ සසලවමින් විවිධ ඉරියව්වලට නඟමින් කතාකරන අය ඉහත දැක්‌වූ චරිතයට හාත්පසින්ම වෙනස්‌ චරිත ඇත්තේය. විවෘතව තම සිතැඟි පළ කිරීම ඔවුන්ගේ සිරිතයි. මොවුන් කෙළින් විවෘතව සෘජුව කතාකරන්නියන්ය. සිනාසීමේදී උඩුතොල එයට සහභාගි කර නොගන්නා ඉරියව්වද ඉතා වැදගත් චරිත ලක්‍ෂණයන් විදහා පායි. සොම්නස්‌ දොම්නස්‌ ඈ වේදනා කෙතරම් තදින් සිත තුළ හට ගතුදු ඒවා වචනයට නඟා පිට කිරීම ඔවුන් අතින් සිදු නොවේ. ගිලගෙන සිටින හැඟීම් ඇත්තියකි. එහෙත් ඔවුන් සඟවාගෙන සිටින සුඛ දුක්‌ඛ වේදනා කවරේදැයි ස්‌ත්‍රීමනා පරීක්‍ෂාවකින් සිටින්නකුට වෙනස්‌ ඉන්ද්‍රියයන් කෙරෙන් හඳුනාගත හැකිවෙයි. ඇසට උනන කඳුළ උදාහරණයකි. මුවෙහි ඇත්තේ ඉතා සංවේදී සියුම් සිවියකි. එය දෙතොල් පෙති මතුයෙහි රනින් මැවී පෙනෙයි. "රතොට රතු දියෙන්" යන කව් සිළුමිණ යෙදුම මේ සංවේදී දෙතොල් මගින් කෙරෙන චිරන්තන සුබාස්‌වාදී ක්‍රියාවන් පෙන්වයි. මුව නිදහස්‌ව ඇතිවීම දෙතොල් සඟල ඛෙහෙවින් අනාවෘතව හෙවත් පිටතට පෙනෙන සේ විහිදී ඇත්නම් හේ ඉඳුරන් පිනවීමේ රුචිය ඇත්තියකි. තොල් සඟලේ රත්පැහැ සිවිය මධ්‍යම මට්‌ටමකින් අනාවෘතවී පෙනෙන්නේනම් බුද්ධි ගෝචර ලෙස ඉඳුරන් පිනවීම හෙවත් ආශ්වාදය විඳීම කරන්නියකි. තොල් සඟල අති විස්‌තාරයෙන් පිටතට අනාවෘත වූයේ කාමිනියකි. කාම දේනුවකි. ශිෂ්ටත්වය ඉක්‌මවා කම්සැප අවශ්‍යයි. දෙතොල සම බරව ඇත්තී ආලයට සුදුස්‌සියකි. උඩු තොළ යටි තොලට වඩා අනාවෘත වූයේ ආදරයේ ස්‌ථාවර භාවය කුමක්‌ වුවද ආදරය ඉහළින් අපේක්‍ෂා කරයි. යටි තොළ උඩු තොලට වඩා අනාවෘත වී නම් ජීවිතයේ නිතර අපේක්‍ෂා භංගත්වයෙන් නොහොත් සුළු කරුණකදී පවා අතෘප්තකර භාවයට පත්වීමේ ගති ස්‌වභාවය ඇත. මේ අය සමාජ ආශ්‍රයට නුසුදුස්‌සියෝය.

වනිතාවකගේ දෙපා ද වාසනා ගුණය පෙන්වන වැදගත්ම අංගයකි. දිළිසෙන නිය ඇති මැදින් උස්‌ව දෙපැත්තෙන් ක්‍රමයෙන් පහත්ව ඇති උඩි පතුල ඇඟිලි තුඩු උල්ව සමාන වළලුකරවලින් යුතු දෙපා ඇති ස්‌ත්‍රී තොමෝ රජ සැප හා සමාන සැප විඳී. දණහිසෙන් පහළ අධික රෝම පිහිටා ඇත්නම් විවාහය ප්‍රමාද වේ. විවාහ වුවද ස්‌වාමියා අතහැර යයි. ඇස්‌බැමි එකට යාව ඇත්නම් අසුබය. රෝම මෘදුව ඇත්නම් ගුණ පෙන්වයි. අතේ සුළඟිල්ල ඇද නම් වංකය. හැම විටම තම ලාභයම බලාපොරොත්තු වෙයි. පාදයේ සුළඟිල්ල හෝ ඊළඟ ඇඟිල්ල පොළවට නොවැදේ නම් පින් මඳය. පාපී චේතනා ඇත්තීය. අනිත් පිරිමින්ගේ ආදරය පතයි. පාදයේ මහපට ඇඟිල්ල වඩා දිග නම් විවාහය නිසා කරදරයේ වැටේ. ස්‌වාමියා නුරුස්‌සයි. හිතූමතයේ වැඩ කරයි. අවේලාවල ගමන් බිමන් යයි. මේ ඇඟිල්ල දික්‌ අය උසින් වැඩිය බිඳුනු නාසයක්‌ හෝ වැහැරුණු නාසයක්‌ වේ නම් කාමාධිකය. එඩිතරය. ගමනේදී පාදවල ශබ්ද නැගේනම් සැමියාට අපල ගෙනදේ. මුහුණින් පෙන්වන සතුට සිත ඇතුළේ නැත. හදිස්‌සියේ නැගෙන ආශාවන් ඇත්තීය. හස්‌තයෙහි මෙන්ම පාදයෙහිද අවලක්‍ෂණ ඇද ඇඟිලි ඇත්තී දරුවන් නොලබන්නීය. ස්‌වාමියාගේ ආයුෂ හීන කරන්නීය. යම් ස්‌ත්‍රියකගේ ඉඟවට කුරු රෝමයෝ ඇත්නම් ධනය ඇතිව උප්පත්තියත් ලැබූවත් දාසියක්‌ වන්නීය. ඛෙල්ලේ නම් දරුවන් නොලබන්නීය. නළලත නම් ස්‌වාමියාට අපල ගෙනදේ. කලහකාරීය. දූෂිත චරිත ඇත්තියකි. ඉතා කොට ඛෙල්ලක්‌ ඇත්තී දුප්පත් වන්නීය. ප්‍රමාණයට වඩා දිග ඛෙල්ල ඇත්තී කුලය නසන්නීය. ඛෙල්ලේ කළු ලපයක්‌ ඇත්තී බොහෝවිට මුල්වරට පිරිමි දරුවකු ලබන්නීය. ඇස දුඹුරු පාට ඇත්නම් අළුපාට නම් නිතර චංචල ගතියෙන් යුක්‌තයි. සිනාවෙන විට දෙකම්මුල් වළ ගැසේනම් ඉතා කාමුකය. සැපට කැමතිය. පිරිමියා කාමයෙන් පිනවයි. විනෝද කාමියි. හිසකේ පොකුටුනම් උඩු ඇන්දේ ඉදිරි දත් මැද හිඩසක්‌ ඇත්නම් පුරුෂ වසඟයෙහි දක්‍ෂය. පාලනය මනාය. පැහැදිලි දීප්තිමත් විවෘත ඇස්‌ ඇත්තී උතුම් ගුණයෙන් යුක්‌තයි. නිල්වන් ඇස්‌ ඥනාන්විත බවේ ලකුණකි. කාල වර්ණ නම් දැඩි අධිෂ්ඨාන ශක්‌තියෙන් යුක්‌තියකි. කුඩා ඇස්‌ නම් කාමුකයි. අඳුරු ඇස්‌ ඇත්තී මිනිස්‌ ගති ගුණයන්ගෙන් හීනයි. තෙත් ගතියෙන් නම් සිත දුර්වල ඇත්තියකි.

වපර ඇස්‌ වංක ගතියේ ලකුණයි. නිතර ඇස්‌ පියවේනම් ආයුෂ මඳය. නපුරු ඇස්‌ දරුඵල හීනයි. විශාල ඇස්‌නම් කරුණාව, අනුකම්පාව ඇත්තීය. විශාල වූ අගින් මහත් නාසය නැණවත් බවට ලකුණයි. වැඩ කිරීමට ආශාව දක්‌වයි. අනුනගේ අදහස්‌ ගැන සලකයි. අගින් උඩට නැමුණු විශාල නාසය ඇත්තී වීරත්වය කියා පායි. (පිරිමින්ට විශේෂයි) කුඩා දිගිටි නාසය ක්‍රීඩා ලෝලියි. පැතැලි නාසය දරුණුකම් රැවටිලි ගති ඇත්තීය. අගින් උල්වී පහතට නැමුණු නාසය ඇත්තී ආඩම්බරයි. උල් නාසය තේජවන්ත වේ. අගින් රක්‌ත වර්ණ නාසය ඇති පිරිමි සුරාවට ගිජුයි. තෙත් ගතියෙන් විවරව එල්ලෙන තොල් ඇති අය සුළුදේදී පවා තැති ගනී. ඔවුන් හිතට ආ දෙයක්‌ කරනවා මිස කල්පනාකර යමක්‌ කරන්නේ නැත. සඟවා කතා නොකරයි. වේගවත් පහර ගැසීම් කිරීම් සිිරිතයි. දෙකොනින් ඇඹරී ගිය මුඛය ඇත්තී විෂයි. දරුණුයි. ඉක්‌මනින් කෝපවෙයි. ඉදිරියට නෙරා ඇති යටි තොල ඇති අයගේ කරුණාවන්තකම නැත. කුඩාවට පිහිටි මුඛය බිය සුලුයි. කලා ශිල්ප සාහිත්‍ය රසාස්‌වාදයන්ට හිත කරයි. මුඛය කෙනකුගේ ගති ගුණ කියවෙන වැදගත් අංගයකි. මනාව පිහිටි මුඛය මනා චරිතයක්‌ පිළිබිඹු කරයි. කුඩා මුඛය ඇත්තී බුහුටියි. නිසංසලයි. තියුණුය. විශාල මුඛය ඇත්තී කෑමට ගිජුයි ආශා ඇත. නොසිතාම කතා කරයි. ඇස්‌ ලොකුවට ඇති මුහුණ මහත් අය හා ශරීරය තරබාරු ඉඟ සුඟ ඛෙරයක මෙන් ඇති පියයුරු මහත එල්ලෙන ඇත්තී බොරු කියයි. තම තනතුරු සඟවා බොරු ලොවට කියා මහන් තත්ත්වයෙන් සිටී. ඊර්ෂ්‍යා කරයි. ඇය හැම දෙයක්‌ම දන්නා බව බොරුවට ප්‍රකාශ කර කරන දේවල් පුස්‌සක්‌ බවට පත්කර ගන්නීය. සැමියාටද වධයකි. සැමියා යටත් පහත්ව ගණන් ගනී.

රඹුක්‌කන ජිනදාස එදිරිසිංහ

උපුටා ගැනීම දිවයින පුවත් පත